Tuesday, March 31, 2009

Renung²kan...okay??

hari ni aku malas nak taip..so aku CnP(copy and paste) orang lain punya...enjoy


Telah bersabda Nabi Muhamad SAW yang maksudnya:
" Ada empat perkara yang berharga dalam diri manusia dan dia boleh hilang dengan empat perkara juga.

Adapun yang berharga itu ialah...Akal, Agama, Malu dan Amal soleh.
Maka....
1. Akal boleh hilang disebabkan marah.
2. Agama boleh hilang disebabkan dengki.
3. Malu boleh hilang disebabkan tamak.
4. Amal soleh boleh hilang dan terhapus disebabkan suka menceritakan
keburukan orang lain.

Manusia akan menghadapi empat penarikan antaranya:-

1. Malaikat pencabut nyawa akan menarik rohnya.
2. Para ahli waris akan menarik hartanya.
3. Ulat akan menarik tubuhnya.
4. Orang yang dimusuhi @ dianiayai akan menarik barang kepunyaannya di
hari kiamat iaitu AMALNYA.

Dari Ali r.a yang bermaksud: Sesungguhnya amalan yang paling sulit adalah empat macam:

1. Memberi maaf pada waktu marah.
2. Suka memberi pada waktu susah.
3. Menjauhi yang haram pada waktu sunyi.
4. Mengatakan yang hak kepada orang yang ditakuti atau kepada orang yang
diharapkan sesuatu darinya.

Dari Hatim Al-Asom yang bermaksud: Empat perkara yang hanya diketahui oleh empat jenis orang akan nilainya iaitu:

1. Nilai masa muda hanya diketahui oleh orang tua-tua @ orang lama).
2. Nilai kedamaian hanya diketahui oleh orang yang pernah ditimpa bencana@musibah.
3. Nilai kesihatan hanya diketahui oleh orang-orang sakit.
4. Nilai kehidupan hanya diketahui oleh orang-orang yang telah mati.

pikir la bila baca ni...pastu amik iktibar..dah amik iktibar tu jangan lupa² nak praktikan plak...lepas tu sebarkan kat kengkawan atau sapa² yg berkenaan

Saturday, March 28, 2009

Yakin

Assalamualaikum dan salam sejahtera ( rasa mcm baca berita plak )

sori ar lama tak update, aku bz sket la..sape² yang rindu tu..tahan² jer la...karang jumpa kita lepas rindu puas²..sampai la lemas dalam lautan rindu tu..wakakaka

orait, pelajaran kita hari ni....Yakin..

kalau nak ikut kan...yakin ni punca segala²nya...punca kepada kekuatan...macamana si sami boleh heading besi, terajang tiang gol ( ikut cerita shaolin soccer la)

Islam sentiasa ajar kita utk yakin... tak percaya?( gaya iklan tv3)..tiap² kali raya haji tu..Allah ajar kita supaya yakin kepadaNya mcmana Nabi Ibrahim yakin kat Allah sampai sanggup sembelih anaknya Nabi Ismail ( sila rujuk asal-usul raya haji )

sekarang ni aku tengok banyak org risau pasal awek la, kawen la, tunang la, itu la, ini la...alaaa hai...dah terang Nabi cakap, jodoh dan maut di tangan Allah...yakin jer la...walaupun ko tu badan mcm belon panas ke, muka mcm tayar basikal ker, kurang atau terlebih( perasan bkn perasaan) sifat² sebagai manusia yang hensem ke, dah terang lg berspot light bgtau jodoh tangan tuhan...yakin jer la..sampai gak la...kompom...kalau tak dapat gak...kira mmg jodoh ko tu tak de jodoh la...kalau dengan Allah pun korang tak yakin, korang nak yakin kat sape? pak man telo? multi-level? parti korang? mak tipah sebelah umah aku? Haris sepupu aku?...senang² yakin jer kat patung kuil...korang wat pe pun diorang diam jer...keh keh keh

tapi....bab rezeki tu korang jangan la yakin rezeki datang bergolek...mmg rezeki datang dari Allah tapi Allah penah cakap " takkan Aku mengubah takdir sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri"...maksudnya kita kena rajin la....kalo korang rajin bela siput khinzir, kaya la korang...kalo malas bela siput tu hatta malas korek emas walaupun emas tu ada kat belakang umah ko merangkap bekas perigi korang yang korang sll basuh kat situ lepas melabur selepas makan nasi kandar basi berlauk ayam golek yang separuh harga ( panjangnyer) korang miskin gak...

bila korang yakin...segala boleh jadi...setan pun takkan dapat dekat dengan korang kalau korang yakin yang setan yang tak hensem tu tak leh dekat dengan korang...kalau korang yakin korang boleh terbang, korang pergi la lompat flat tingkat 20...kalau tak boleh terbang, kira korang tak cukup yakin ler....hahaha ingat, Allah akan mengikut kehendak hambaNya..ini aku cakap dalam kontek yakin ler...

itu yakin dalam Islam...dalam sains plak...ada theory LOA(masuk youtube taip Law Of Attraction), Quantum, mind power, mind blogging dan lain²...segalanya dah diajar oleh Nabi kita...mat saleh yg tak sunat pun kutip ilmu dari kita...ni kita yg dah sunat...takkan tak mau amik kot....pastu siap ada yg blamekan Allah...

antara ayat² femes "Ya Allah, kenapa aku yang kena?" " awat aku ditimpa masalah" "kenapa" "mengapa" "bla bla bla"

laaa....dah ko tu hambaNya...suka hati la Allah nak buat apa pun...nak sumpah korang jadi itik tak reti berenang ke terima je la...yakin, sesungguhnya baik bagi mu tak semestinya baik bagi mu dan buruk bagimu tak semestinya buruk bagi mu...Sesungguhnya Allah maha mengetahui...sila rujuk Ustaz berdekatan utk pengetahuan lanjut..

kita masuk bab jin..kenapa orang kita kalau pegi ke Gunung Jerai boleh kena sampuk padahal mat salleh( kesian salleh bkn salleh yakoob tau) bawak anak dia umur 3 hari naik gunung tak jd pape pun...sbb diorang tak yakin dengan hantu kita...

kenapa Bush tak kena santau? sbb dia tak yakin
kenapa kita tak jumpa drakula kat negara diorang? sbb kita tak yakin

paling senang...korang bayangkan korang jumpa drakula kat toilet korang sekarang, apa korang buat? silap² balik bilik, amik kamus BM-BI pastu sembang omputih...sbb tu jin tak bertukar jd drakula...takut kene gelak(kalau aku amik gambar dah,pastu letak kat myspace)..hahaha

ramai org Melayu(boleh kata 99.8%) percaya dengan hantu sbb diajar oleh nenek moyang kita yg buta IT tu...ye la,zaman dulu mana ada IT..bukan salah ibu mengandung tapi salahkan ayah yang tak pakai sarung...maksud aku, kita jangan salahkan nenek moyang tapi salahkan kita yg tanak berfikir walaupun otak kita ni cukup sempurna....Kun kata Allah, Fayakun kata Muhammad...wajib bagi kita kata jadi dan harus bagi kita tak jadi...jeng jeng..pening? sila rujuk guru musryid berdekatan...senang kan aku...ajar² pastu org tak paham, aku lepas beban kat org² berdekatan korang..hahaha

mmg jin boleh masuk badan kita sesuka limpa diorang, tapi itu disebabkan kita yang membuka pintu kepada diorang...dengan YAKIN yg diorang boleh masuk...YAKIN diorang wujud...cuba ko tanya org yg tak yakin pada hantu, ada diorang jumpa hantu? tanya org yg takut sangat dengan hantu...ada diorang jumpa hantu? wat perbezaan...blajar berfikir guna otak bukan lutut..

aku bagi satu cerita..
ada sorang ni,Kassim ( bukan nama sebenar ) dia cukup tak percaya dengan hantu...siap boleh tido semalaman dalam kawasan perkuburan semata² nk tengok hantu, tapi tak nampak² gak..siap mintak " oi hantu, tunjuk la muka ko...aku nk mintak otograf, xdapat sain dapat cium bau pun jadi la...paling koman² ko kentut la skali, aku nak dengar" tapi malangnya tak dengar² bunyi kentut ( mungkin hantu semua tu sihat kot, xde angin dalam perut)...dia pun pegi jumpa orang...kononya seeker la...cari hantu...tak jumpa² gak...bertambah yakin la hantu tu tak wujud...siap sumpah seranah kubur cina lg sbb umah dia belakang kubur cina, so dia lepas geram la...hantu xmuncul² ( mungkin hantu cina tak paham bahasa Melayu kot)..then dia pun sembang la dengan kawan dia dengan penuh riak sekali " aku tak percaya la hantu² ni, merepek jer...stakat dalam wayang aku pun boleh buat.." pastu kawan dia sound " oi kassim baba, ko jangan berlagak..karang jumpa betul² baru tau..kawan aku punya kawan penah jd macam ko, cakap besar pastu dia jumpa hantu tu tengah main daun terup"...nak dijadikan cerita kassim pun balik..masa lalu kubur cina tu dia nampak hantu...tengah makan buah limau...jen jen jeng...tekejut manusia kawan tu...siap tak lari lagi ( ye la, dia naik moto)..

Kesimpulan aku nak cerita...mula² Kassim tak yakin..so dia xnampak hantu..dia tutup pintu supaya hantu boleh menzahirkan diri utk takutkan Kassim yang belagak tu...pastu kawan kassim tegur jgn eksen sgt, nnt jumpa sbb kawan dia punya kawan punya kawan dh kena...so secara tak lansung kawan kassim dah trigger atau dah buat Kassim percaya walaupun sikit...jadi, pintu kebatinan dia dah terbuka...hantu pun hepi la...leh masuk...jadi hantu dah boleh menzahirkan diri dia utk takutkan Kassim...

korang tak percaya? tengah mlm korang pegi kubur ke jeti lama ke atau tempat² yg angker..korang niat " Ya Allah, kau buka kanlah mata aku supaya aku boleh melihat hantu" yang penting, korang yakin yang korang boleh nampak...korang tengok la korang nampak apa nnt...kalau tak nampak gak maksudnya korang tak yakin la...ataupun korang rabun dah tertinggal spek mata...atau pun korang terlupa nak buka mata...pejam tu pejam terus...takut punya pasal..hahaha

korang boleh jd bomoh kalau korang yakin...yakin seyakinya...itu yg ssh nak dapat dan itu adalah keypoint mind power..yang best nya tentang mind power ni...korang boleh mind reading..telekinesis..main² aura..geletek orang tanpa sentuh..minum air kosong rasa mcm air sirap bandung dan lain²...

sebagai bukti...ada kes yang pusat perawat penipu...dia claim dia boleh sedut darah kotor guna telur..padahal dia dah injet darah dalam tu siap²....memang dia tu menipu..tapi mcmana pesakit boleh baik?dah kata tipu, tapi leh baik plak...ape ni?

ada kawan² aku ingat aku ni org super la, wali la, ape la sbb aku boleh kurniakan kebolehan pada diorang...padahal aku tak buat apa pun..aku tak baca pun...aku cuma yakinkan diorang yang aku dah buat diorang boleh mind reading orang lain...alaa....aku buat gempak sket..konon² baca sesuatu, aku hembus, mintak air, suruh dia minum sambil selawat, pastu aku amik air tu sikit, aku lap muka dia...tup tup..dia boleh baca pemikiran org lain...hebat tak?aku bukanya tambah power kat dia sbb aku pun tak de power..yang power hanya Allah...tapi aku menyandarkan keyakinan dia pada aku..mcmana kita menyandarkan keyakinan pada ubat utk pulihkan kita..tetapi bukan ubat..yg mengubat kita adalah keyakinan TETAPI mesti disertakan dengan kehendak Allah..hahaha kelakar bila aku pikir balik...sori la kawan aku yang baca artikel ni...aku bukan wali mcm ko sangka..aku bukan sehebat ko rasa dan aku bukan niat nak menipu ko...cuma aku gunakan ilmu sains utk perdajal ko sambil membuat eksperimen utk tambah keyakinan aku..kira ko tu tikus makmal aku lar...

apa yg nak aku kata...korang jangan dok takut sangat dengan semua tu...korang yakin, fokus dan sama waktu denganya...

aku bahagi tugas...

Kita = Usaha, Yakin, Tawakal
Allah = Approve atau Tidak

Allah sayang kita, sayang sangat²..walaupun jahat mcmana pun..Allah tetap buka pintu taubat..tetap ampunkan kita melainkan dosa syirik...so kebanyakan Allah akan approve melainkan itu bukan hak kita...yang penting...Usaha dulu, pastu Yakin akan menjadi dan kemudian Tawakal pada Allah...kalau Allah izinkan maka jadilah ia..kalau tidak..usaha lagi..dan yakin lagi

INGAT!!!! jin, setan, iblis, kucing jadian, langsuir, toyol, hantu kopek, hantu raya, saka, harimau jadian, hantu galah, kelingwon, pendamping, puteri bunian, panglima hitam, kuning, oren, hijau kemerahan, pink, biru, indigo, violet, drakula, werewolf, harry potter, spiderman, keluangman, power puff gurl, spongebob, dewa-dewi, sihir dan makhluk² halus ni tak de hak utk masuk atau kacau badan kita kalau kita claim yg badan kita ada hak mutlak kita...kita adalah zat mutlak..dan jika kita yakin yang kita adalah zat mutlak..dan dah nama pun mutlak...mesti la tak leh bercampur dengan menatang lain kan? kalau bercampur bukan la zat mutlak namanya...tu mungkin mumaiyis atau mughalazah atau lain² ikut pada kecerdikan masing² utk berimiginasi..

akhir kata

KITA ADALAH MAKHLUK YANG PALING SEMPURNA PENAH DICIPTA OLEH ALLAH, JADI MENGAPA KITA BENARKAN MAKHLUK LAIN MENGUASAI KITA?
MENGAPA PATUT TAKUT PADA BENDA² LAIN SELAIN ALLAH?
MENGAPA KITA TAK GUNAKAN KELEBIHAN KITA SEBAGAI SEMPURNA ITU?
KENAPA TIDAK YAKIN PADA KITA YG KITA NI MAKHLUK SEMPURNA?
KENAPA TAK YAKIN PADA ALLAH YANG MENCIPTA KITA NI MAKHLUK SEMPURNA?
KENAPA MENGELUH BILA DITIMPA MASALAH?
MENGAPA TIDAK GUNAKAN POTENSI MAKHLUK SEMPURNA KITA?
MENGAPA TIDAK YAKIN PADA APA YANG AKU TULIS NI?
MENGAPA AKU KATA NI AKHIR KATA TAPI AKU TULIS BANYAK²?

p/s : aku bukanya ustaz, mufti, wali, dukun santet atau sapa² yang sama taraf denganya..aku hanya org biasa yg bercakap seorang diri...kalau tak paham, tanya...malu tanya sesat jalan, malu makan nasi perut lapar..

Wednesday, March 18, 2009

Caci MengCaci

Caci...bukan cacing kompos..sejenis perbuatan org bila nk tutup kelemahan sendiri..atau rasa diri sindiri tu bagus sangat...

(Apa nak buat bila anda di caci?)
Seseorang telah bertanya: Saudara, saya seorang yg gemok…saya selalu diejek kerana kegemukkan saya…apakah yg perlu saya cakap kepada mereka yg selalu mengejek saya? Apakah berdosa apabila saya tidak mencegah kemungkaran mereka?Apakah hukumnya bercakap kasar…? (bla bla bla)

Soalannya panjang lagi dan siap mintak tips untuk kurus..apa2pun, aku bukan ustaz, dan juga bukan pakar kesihatan..malahan aku seorang yg kurus mcm papan playwood…oh… Senang cam gini lah…kau cakap sajer kat org yg ejek kau gemok tu : “HOI!!, KAU EJEK AKU GEMOK..NANTI KAT AKHIRAT, KAU KENA MAKAN DAGING AKU TAU!!! BANYAK PULAK TU..BOLEH HABIS KE? HA HA HA!!! (ketawa)

aku bukan nak hina sape2…tapi sebenarnya bila ada org hina kita, itu dah menjadi sumber tambahan pahala , ingat senang ke nak buat ‘kelas tambahan’…he he he..nak harapkan solat sunnat beratus ratus rakaat…tak termampu…dah ada org kutuk kita…kira OK apa! Kita dapat pahala free..aku ulangi; FREE!!!!

Kalau org tu tak de pahala, org munafik misalnya…camne? Huh! Tuhan Maha Adil…kalau diorang takde pahala..diorang kena ambik dosa kita.…kan bagus macam tuh…jangan cakap pulak kau tak de dosa langsung…!!! Aku pijak perut kau tu karang..ha ha ha

Tapi oleh sebab iman manusia yg lemah kekadang bila org kutuk korang, korang rasa rendah diri,,rasa nak bunuh diri…dan korang rasa nak caci balik diorang..tak payah..tak payah jawab cacian org pada kita…biarlah org nak kutuk kita.. Tapi aku kadang2 jawab gak bila org kutuk aku…

terutamanya mamat ni,merangkap kawan aku ha ha ha.. Cth: Org kata: Engkau ni tak hensem langsung..macam mayat je muka engkau… Aku kata: biar muka macam mayat, tapi (tentu korang fikir aku jawab, biar hati bersih/suci/murni bla bla bla kann?kan?kan?..ni ha aku jawab)biar muka macam mayat janji awek aku cun…!!!!

Terus senyap mamat tu, maklumlah muka awek dia..eh..tak baik mengumpat..

Org kata: kalo engkau simpan janggut macam kambinglah brother…. Aku kata: hek eleh, , kalau org simpan janggut, kau cakap cam kambing, yg korang lari cari tempat teduh time hujan turun kau tak cakap pulak macam kambing!

Org kata: kenapa kau naik motor, kau kan nak ikut sunnah, kenapa tak naik unta ke, kuda cam Nabi buat? Aku kata: Hek elehhhhhhh mamat nih, Nabi mana ada ajar doa naik unta@kuda, nabi ajar doa naik kenderaan, aku naik lift pun baca doa nih!, kalau kau terer, aku nak belajarlah jugak doa naik unta dan kuda ha ha ha…

Org kata: kalau kau ni betul, kenapa Harun Din tak ikut engkau..
Aku kata: kalau aku salah kenapa Harun Din tak halang aku!!!

W.A.L.A.U.B.A.G.A.I.A.M.A.N.A.P.U.N.!!!!
Org bodoh je yg asyik berdebat..jadi aku nasihatkah kat korang tak payahlah jawab apa-apa cacianpun..jadi kool macam Nabi kita …senyum ajer..walaupun di keji dan di caci…kalau nak jawab gak, jawab kau punya pendirian, tak payah nak terangakan apa-apa yg org tak nak paham..last sekali, bukan nak cari kebenaran..

tapi nak menang, senang jer...siapa paling pandai berhujah, siapa paling pandai memalukan pihak lawan..siapa paling pandai cari kelemahan pihak lawan lalu tukar menjadi lawak spontan..

ni aku tengok dalam parlimen pun macam ni…semua jadi jahil…

Org kapir bila berhujah macam2 kat nabi, korang tahu Nabi jawab apa?"Sekiranya bulan di letakkan di tangan kiri dan Matahari di tangan kanan, aku takkan tinggalkan kerja daqwah…(lebih kurang maksud)
Nampak?!
Nabi jawab dia punya pendirian..jelas dan terang…

satu contoh yang paling elok kalo ada org tak paham2 mesej aku ni

KALAU ORANG CAKAP ENGKAU PEREMPUAN, SEDANGKAN ENGKAU CONFIRM LELAKI..TAK PERLU TUNJUK KEMALUAN UNTUK BUKTIKAN JANTINA KORANG..TAK PERLU!!!!

Biarlah Allah yg buat keputusan… Zaman Nabi dulu satu mekkah cakap Nabi gila dan ahli sihir..Nabi kool sajer..takdelah nak buat demo “aku bukan ahli sihir bla bla bla” tak perlu… Tak perlu tunjuk perasan korang kat orang..yg betulnya korang tunjuk perasan korang kat Allah..

macam seseorang cakap: Carilah ketenangan dalam diri sendiri.. Ibadat sepertiga malammmmm….

La ni aku tengok, ada golongan yg bercakap kasar dalm berdaqwah, caci sini sana..bila aku tegur…diaorang cakap: Tuhan pun mencaci dalam Al-Quran, celaka firaun dan binasa Abu Jahal..bla bla bla..huh! aku pun banyak gak cakap kasar..tapi aku rasa tu aku punya nafsu amarah aku yg terlepas cakap..alaaa...biasa la darah muda...hehehe(cari alasan) dan aku tak akan gunakan dalil dan Nas untuk sokong aku punya nafsu..dan aku tak nak berdebat…tp aku nak jawap gak apa yg diorang kata tu..ni bukan nak berdebat ni..ni kira macam muzakarah-lah ni..

bg aku: Tuhan boleh mencaci manusia kerana Dia adalah Tuhan…yg engkau sesuka hati dan nafsu caci nista di sana sini..engkau tuhan ke?(tak perlu jawab soalan ni..) Dan!!!!..dah..dah..cukup setakat tu…

moralnya adalah: Tak perlu buat ujian DNA kalau jiran engkao cakap engkau adalah makluk asing.!!

org yg berjaya di dunia adalah terdiri dari mereka yg mempunyai daun telinga yg ‘tebal’…macam Dr M..dah berbuih2 mulut org kutuk/hina caci dia..tapi dia selamba menuju puncak… (esh..en.aku ni org UMNO ke?, selalu puji Dr M…bla bla bla )
Hek..eleh..apalah korang ni..sempat jugak berpolitik kat sini..ok, lah aku hiburkan nafsu korang…err…kat mana tadi? Ha! Kat sini.. biarlah org nak kutuk kita..ingat org yg berjaya di dunia adalah terdiri dari mereka yg mempunyai daun telinga yg ‘tebal’…macam Tok Guru Nik Aziz..dah berbuih2 mulut org kutuk/hina caci dia..tapi dia selamba menuju puncak ke puncak… Ha ha ha dah puas nafsu engkau?!!!

Dan yg paling best, Macam Nabi kita..berkarung-karung org kutuk.hina/caci/laknat dia..tapi selamba menuju ke puncak…puncak shurga…. (jumpa di sana ye…, tingkat 7 shurga firdaus..amin..)

Sabda Nabi (plus minus): Buatlah hubungan dengan Allah sehingga orang bodoh kata kamu gila!!! Buatlah hubungan dengan Allah sehingga orang munafik kata kamu ahli ria’!!! Aku pernah di tuduh ria’ kerana sibok menasihati org sana-sini…he he he biarlah aku mengzahirkan hadih ini dengan cara sebegini…(macam ria’ pulak aku tulis cam gini..oh..hahaha) Jangan jadi cam gini…korang baru nak pergi masjid..tiba2 member sound, apalah kau ni berlagak alim..terus tak jadi pergi..memang kesian lah kat engkau…atau korang baru nak simpan janggut ikut sunnah, member kutuk macam kambing..lalu korang cukur janggut jadi licin macam khinzir…jangan macam tu kawan…korang tahu apa itu ikhlas?

Ikhlas adalah(secara amnya): Meninggalkan larangan Allah kerana Allah…membuat perintah Allah kerana Allah…jadi korang yg meninggalakan perintah Allah kerana member hina nak katogorikan sebagai apa!!! Iulah bodoh namanya….. Org yg bodoh adalah org yg peduli dengan apa yg manusia kata…(rujuk kisah Luqman NurHakim dan anaknya)..kalau kau dah yakin apa yg kau buat tu betul…go on…persetankan mereka…(setan di gunakan sebagai symbol kebenaran korang..ha ha )

Satu contoh: Aku berjalan2 dengan kawan aku sambil tangan silang belakang…org kata kami berlagak, aku dan kawan aku pun berjalan dengan tangan taruk dalam pokot..org kata kami tengah stim (cover zakar yg tegang)..maka kami pun berjalan dengan memeluk tubuh..org kata kami sombong..kamipun berjalan berpimpingan tangan..org kata kami gay…tah tah kalau aku pun boncengkan dia kat belakang, org kata dia zalim bonceng kawan dia yang dah kurus..kalau aku plak naik belakang dia..org kata aku gila…last-last aku dan kawan aku berkerjasama dengan teguh membelasah mereka dan keluarga mereka..ha ha ha beru puas nafsu aku!!

Nota: semua contoh kejadian ini berlaku secara maya-harap maklum.

Moral: kalau engkau dah berada di jalan yg benar…jangan peduli lagi apa orang kata… Masalah: benarkah korang berada di jalan yang benar?
Cadangan: Pergi rujuk ustaz..ha ha ha!!!

Kesimpulan: Penulis bukan ustaz,ulama, mufti, kiai, sufi, wali atau ahli fatwa kebangsaan, jadi sebarang komen, nasihat, kutukan, laknat , caci, maki, nista, dan teguran dari korang amat berpatutan…!!! Caci-maki saja diriku Bila itu bisa membuatmu Kembali bersinar Dan berpijak seperti dulu kala

P/S :semua diatas adalah luahan hati aku kepada aku sendiri...leh kata gila pada org yg tak paham....hehehe

Tuesday, March 17, 2009

Cara Hilangkan Marah

Bagaimana hilangkan MARAH? (untuk warga israel,amerika,denmark dan seluruh warga dunia yg membencinya)

Kasihan umat islam sekarang..berdoa ntahapapanthah!(termasuk aku kadang2) Ada yg mintak panjang umur… Aku cadangkan lebih baik korang mintak jadi kura2 boleh hidup sampai 200 tahun! Ada yg mintak nak makan banyak….aku kata, korang mintak je dari Allah jadi gajah, Gajah makan 1 tan sehar√≠ korang tahu?Ada pulak yg mintak rumah besar…he he he kau duduklah dalam zoo, rumah besar, makan free, hari2 org datang ‘ziarah’

Nampaknya manusia tak sedar yg mereka ni nak jadi binatang..maaf, kalau ada yg tersinggung, kalau tak suka tak payah baca…aku bukan ustaz, memang korang boleh hujah@pertikai apa yg aku kata nih… Ada pulak yg nak kahwin ramai2, tak salah..dalam islam paling ramaipun 4 jer…kalau nak betul2 ramai mintak je dengan Allah jadi ayam, sebab ayam punya bini unlimited !

Yang ni lain cerita pulak, belajar ugama supaya boleh terbang macam tok guru dia, aku ‘shor’ jadi burung terus…ada pulak yg nak jalan atas air, memang Hebat dapat jalan atas air macam labah2!...ada pulak yg doa nak menyelam lama2, aku kata lebih baik….argh tak payah sebutlah korang semua dah tahu binatang apa yang duduk dalam air…

Tapi semua yg di atas tu masih boleh di maafkan,,yang paling dahsyah, aku nak cerita hari ini…org yg doa supaya Allah turunkan Bala kat org kafir, doa LAKNATkan org kapir..mereka dah lah mati masuk neraka, korang pulak doa cam tuh…kasihan..kasihan…

Kalau korang nak tahu bila Nabi Nuh a.s mintak Allah turunkan bala? Selepas 980 tahun buat daqwah…, korang doa bala2 nih dah berapa lama daqwah kat org kapir tu?Lepas Nabi Nuh doa, Allah makbulkan dengan janji akan datangkan banjir besar, jadi Allah perintahkan Nabi Nuh buat kapal besar..Nabi Nuh tanya camne nak buat kapal, pokok takde? Allah suruh tanam dulu..berapa lama pulak Allah bagi peluang kat org kapir ni untuk taubat korang pikir2kanlah…

Nabi Yunus a.s pulak,bila dia doa bala?Allah bagitahu buat daqwah lagi 40 hari , hari yg ke 40 Allah turunkan bala… pendek cerita hari ke 39 nabi Nuh dah lari naik kapal takut kena bala…akhirnya Allah murka lalu Nabi Yunus dapat 4 kegelapan, dicampak ke laut yg hitam pada malam yg gelap dan ditelan oleh dua ekor ikan(ikan makan ikan)… pendek cerita lagi… dah ikan tu muntahkan Nabi Yunus selepas 40 hari,Allah perintahkan pulak Nabi Yunus buat bikar@pasu@tempayan yg besar dan cantik..beberapa hari Nabi Yunus ambil masa siapkan pasu tu , maklumlah Allah suruh..bila Siap, bukan main cantik dan besar pasu tu…Lepas tu Allah perintahkan Nabi Yunus pecahkan pasu tu! Terkejut Nabi Yunus as…Allah buat perumpamaan lebih kurang.. adakah aku cipta org kapir itu untuk dibinasakan?… Jadi korang semua…Adakah korang ingat Allah cipta org kapir tu hanya untuk menjadi BAHAN BAKAR Api Neraka? Org kapir duduk neraka tingkat ke-3, org yg berpura2 islam duduk neraka bawah sekali!(naudzubillah) Pengsan Nabi masa dengar cerita tu dari Malaikat Jibrail

Ingatlah wahai kawan-kawan, satu org kapir mati semua org islam berdosa tau! Nabi bila ada mayat yahudi ‘lalu’ depan baginda, Nabi menangis…sahabat hairan..Nabi jawab, tahukah kamu mereka akan kekal selamanya dalam neraka... Aku jika sempat tengok ‘bersama-mu tv3’, kalau org islam susah, aku takde hal, tapi kalau org bukan islam hidup susah dan merempat, aku sedey woo..kasihan, atas dunia dah macam tu, akhirat ?

isk..isk…( mereka ‘perwira’ di medan derita-neraka-)

INGATLAH doa org yang terinaya adalah sangat makbul..walaupun seorang kapir….sekarang siapa yg terinaya: kita org islam ke atau mereka org kapir? mereka org bukan islam telah di zalimi oleh org islam kerana tak menyampaikan daqwah kepada mereka…sebab tu bila org islam perang dengan org kapir-org kapir menang-sebab mereka telah di zalimi-org islam tak daqwah mereka…

Zaman ini bilangan org pergi haj√≠ dan bilangan org islam lebih ramai berkali2 ganda dari bilangan org islam zaman Nabi, dan ada yg doa, “Ya Allah Laknatlah denmark, America, israel, bush, mesir, pak man telo, mamat yg tipu duit aku RM100 dll.
Tapi bila perang Amarika-iraq, Amarika-afghanistan, Israel palestin, Serbia-bosnia..mana pergi 1000 malaikat yg tolong sahabat dalam perang badar? Mengapa Allah tak tolong org islam? Ingat dalam sejarah islam kemengan hanya apabila Allah bantu kita…ahli badar 313 org adalah mereka2 yg telah menunaikan hak daqwah pada org kapir selama 13 tahun kat mekah…so logic Allah bantu mereka…tapi hari nih kita nak berperang dengan denmark, dah berapa lama buat daqwah kat mereka..satu jam? Seminit?menangislah kawan..

Nabi s.a.w pesan kat Khalid r.a selaku ‘pedang Allah’ agar sebelum berperang buat daqwah 3 hari dulu, kalau mereka tak nak suruh mereka bayar “macam zakat”..kalau tak nak jugak ,HA! Baru serang!!!
Wahai sahabatku..ingat, kita tidaklah sebaik Nabi Musa a.s dan mereka tidaklah sejahat firaum (mengaku tuhan)…tapi, Allah tetap perintahkan Nabi Musa berdaqwah dengan lemah lembut (hiqmah)pada firaun…
Aku tahu korang tengah marah, aku pun marah gak bila mereka lukis karekator Nabi sampai cam tuh, Palestine kena serang, Islam dipijak, kena kutuk dengan mmb, org xbayaq hutang…Tapi kalau nak marah, marahlah kerana Allah, bukan nafsu..

Marahlah cara Nabi kita marah… Macamana? Seorang sahabat bertanya pada Nabi, amalan apa yg paling baik?(lebih kurang maksud)
Jawapan dari Rasul s.a.w:
JANGAN MARAH
JANGAN MARAH
JANGAN MARAH…. (Nabi ulang 3 kali)

ORANG BERIMAN ADALAH BERSIFAT MENELAN MARAH” (hadith) Maknanya marah memang dah ada Cuma korang kena telan marah…!

TAPI bila korang telan marah sahaja korang akan dapat penyakit2 lain..(pulak…)
Org melayu ramai kes macam ni, bila marah, dia telan, siap senyum tu, tapi lama2@lama kelamaan datang penyakit baru iaitu AMUK!
Kes Hang Jebat!
Pasir Salak!
Sultan Mahmud mangkat di julang! Bla la bla!

Jadi bila korang dah telan marah korang kena buat dua perkara lagi iaitu: Maafkan dan bagi hadiah, amacam boleh?
diulangi: 3 CARA MENCEGAH MARAH:
1.Telan Marah
2.Maafkan.
3.Bagi Hadiah.

Jangan ingat yg ni rekaan semata2 tau...Nabi dah praktikan dah 1400(plus minus) dulu

Cerita 1: Bila Nabi lihat mayat Saidina Hamzah selaku bapa saudaranya di lapah2, anggota badan di potong2, jantung dikeluarkan, apa Nabi buat? Nabi bercadang nak lapah 70 mayat org kapir macam tu juga…. Tapi Allah tegur… “maafkan lebih baik”. (((Ha! Untuk org yg bergaduh, bila aku mintak maaf, tak nak maaf, bila aku cakap: “lagikan Nabi ampunkan umat”, korang siap jawab;” “Itu Nabi, nabi lain, taraf dia tinggi” Woi manusia!, (aik? Marah nampak)Nabi yang takde dosapun nak lebih baik, nak maafkan, apatah lagi korang yang bergelumang dengan dosa!(termasuk aku), jadi: maafkanlah aku wahai kawan, maafkan aku wahai mahluk tuhan… Arghh! Kalau semua kesalahan boleh di maafkan hanya dengan ucapan maaf, APA GUNANYA BALAI POLIS? Lantak engkau lah!, kau tak nak sory aku naik lorry, tak pun naik feri…)))

Ok OK..Sambung balik,Apa Nabi buat?

1. Nabi Telan marah….(semua dari Allah)

2. Nabi maafkan Hindun yg buat kerja2 tuh?

3. Nabi bagi hadiah kepada hindun berupa doa hidayat… Akhirnya Hindun masuk islam dan pembunuh Hamzah r.a. juga masuh islam. Hindun yg pernah bersumpah tak nak masuk islam cakap:Bukan aku yg masuk islam tapi islam yg telah masuk ke dalam aku… (Subha naAllah)

Cerita 2.
Nabi di baling batu di taif(rujuk:Apa itu hijrah?)
Apa Nabi buat

1. Nabi telan marah(nabi menangis mengadu pada Allah, Nabi tak marah2)
2. Nabi maafkan org Taif(Malaikat offer nak datangkan bala-Nabi tolak)
3. Nabi bagi hadiah berupa doa hidayat

dan akhirnya anak org2 taif telah masuk islam dan mengetuai jemaah daqwah ke Asia..(satu org alim cakap sekiranya Nabi benarkan Malaikat hancurkan Taif, kita hari ni sembah pokok dan batu..)

Cerita 3. Seorang sahabat kematian anaknya akibat hamba sahayanya dengan tidak sengaja telah tertumpah air panas.

Lihat apa sahabat buat:

1. Sahabat telan marah(pada mulanya dia memang nak marah, tapi bila dia lihat hamba dia menangis dan berkata”maafkan hamba, tidak sengaja” maka dia tahu semua ini adalah dari Allah.
2. Sahabat maafkan Hambanya.
3. Sahabat bagi hadiah iaitu kebebasan…

Di beritakan Sejak sahabat2 Nabi amalkan hadith ini, bilangan hamba2 semakin berkurang dan akhirnya tiada terus….

Cerita 4.
Seorang hamba Allah telah lakukan banyak kesalahan dan Hamba Allah ini hanya ada iman sebesar zarah.

1. Allah hilang Murka bila hamba ni bertaubat(walaupun dalam neraka)
2. Allah ampunkan dosa dia
3. Allah bagi hadiah iaitu syurga….(yg luasnya 10 X dunia! Punya besar, siap bidadari kiri kanan)

Cerita 5(bukan hadith)

Isteri kawan aku baru saje mandikan anak, sementara dia mengambil kelengkapan bayi dia kawan aku pun bermain dengan anaknya.tiba2 anak dia pancut air kencingnya ke muka dia! Mari kita lihat apa dia buat:

1. Dia telan marah(bukan telan air kencing hmmm ape ni rasa masin2..isk..)
2. Dia maafkan anak dia (alah…bebudak)
3. Dia bagi hadiah iaitu pampers dan susu dan dodoikan anak dia tidur dengan menyayi beberapa buah lagu…(kira hadiahlah sebab pampers dan susu dia suruh aku beli kat Giant: peneraju harga terendah he3)
Korang tak setuju?
Korang tak nak bagi hadiah?
Kalau tak nak bagi hadiah janganlah marah!

Banyak lagilah cerita2 yg korang dan aku boleh ambil iktibar, kalau korang ingat masa Nabi dan para sahabat nak gi Haji tapi org kapir sekat tak bagi masuk dan buat perjanjian ‘hudaibiah’….lepas tu bila tanda tangan mereka org kapir tak nak tulis perkatatan Pesuruh Allah yg membuatkan sahabat meradang, tapi Nabi ‘cool’…lepas tu Nabi suruh sahabat patah balik, korang bayangkanlah jalan kaki dari johor bharu ke KL lepas tu kena patah balik, tapi nabi‘cool’…
bila Nabi botakkan kepala, barulah sahabat2 faham kesungguhan Nabi dan mereka2 yakni para sahabat telah mencukur rambut mereka sampai berdarah2 kerana menahan marah….telan marah…maafkan….dan perjajjian itu telah di anggap ‘hadiah’ oleh org kapir..macam berat sebelah, tapi Allah Maha Mengetahui… Antara perjanjian itu adalah: Gencatan senjata.
Tidak boleh berperang, maka barulah org islam dapat bergaul bebas ngan org kapir, Kalau kita tengok 13 tahun Nabi berdaqwah di mekah 313 org je yg ikut gi perang badar, lebih kurang 10 tahun kemudian Nabi bersama 10 ribu sahabat nak pergi haji…tapi lepas perjanjian tu beberapa tahun kemudian bilangan sahabat telah mencecah 124 ribu org…kenapa?

Kerana akhlak orang islam bagus-bagus, org kapir datang madinah terus terkesan…

tapi hari ini,

akhlak org islam berada pada paras yg membimbangkan, kalau banjir, leh lemas…Org kapir bukan saja tak nak masuk islam malah TAKUT jadi macam org islam…salah sikit..bakar! silap sikit…rusuhan! Doa laknat merata2…

Org kapir takut org islam hampir pada mereka, takut kat badan org islam ada BOM! Penutup..

Ya Allah berilah Hidayat pada Saidina Umar yg nak bunuh Nabi…
Ya Allah berilah Hidayat pada Saidina Khalid yg membunuh 70 org islam dalam perang UHUD… Ya Allah berilah Hidayat pada Hindun yg makan hati Saidina Hamzah…
Ya Allah berilah Hidayat pada Penduduk Taif yg baling batu pada Nabi…
Ya Allah berilah Hidayat pada Supian yg banyak menghina Nabi…
Ya Allah berilah Hidayat pada Denmark, Amerika, israel..dll
Ya Allah berilah Hidayat pada org yg tulis ni…
Ya Allah berilah Hidayat pada org yg baca ni…
Ya Allah berilah Hidayat pada org yg menghina
Nabi Ya Allah berilah Hidayat pada org yg laknat mereka yg menghina
Nabi Ya Allah berilah Hidayat pada Seluruh umat
Kekalkanlah aku dalam hidayat..
Jadikan aku asbab hidayat Amin…

Ps: Bertaubatlah sebelum menjadi kena usung nnt…kalau korang marah kat aku pasal tulis ini, korang kena telan marah, lepas tu maafkan aku dan yg paling best: KORANG KENALAH BAGI HADIAH HE HE HE...

Aku dah ada blog...yeaaa

Alhamdulillah, akhirnya berjaya gak aku wat blog aku sendiri ( padahal bukan susah pun nak daftar)

semua org mesti tertanya...kenapa aku amik kucing sebagai watak utama dalam ni...salah satu sbb Nabi Muhammad suka kucing, so aku nak pahala free(ikut sunnah) jadi aku pun amik la kucing...hahahaha apa? tak pueh ati dengan jawapan aku?ok ok aku crita

kucing, aku suka kucing sbb perangai dia best....dalam manja-manja, dia garang..dalam garang-garang dia manja...kucing ni plak peyayang, tak macam geng-geng manusia tu ( manada kes buang anak, kes terlupa anak tertinggal kat mana ada la)

kucing ni bagus, diorang pentingkan maruah...melambangkan kegagahan ( harimau yer, bukan kucing tepi jalan tu), melambangkan kemachoan ( singa, tak yah cari makan...bini dia yg cari makan utk dia...tu yg plg best tu..hahaha)

kadang aku tengok, aku malu aku sebagai manusia...perangai kucing jauh lagi baguih dari kita ni..pikir ar, diorang "melabur" pun pilih port..kita tak, pantang dengar cepat kaya, terus melabur...eh, ada kena mengena ke? kekeke bior le...kucing manada buang anak mcm geng-geng kat luar sana tu...kucing manada merompak..merompak betina ada la...itu pun sbb lumrah dunia..kalo lumrah dunia kucing pakai duit hantaran, menghantar ikan la dia kat tuan kucing betina tu.. tapi kita manusia...semua nk lawan lumrah, yang berbotoi nak jadi kerang...yang kerang nak ada botoi...adoi la....buat p la apa pun...botoi plastik ttp plastik..tak sesedap original gitu...hahaha ops 18sx plak, karang kena sita blog aku ssh

ada lagi...rambut kaler itam nak tukaq jd kuning keemasan ( super saiya kot,kononnya nak jd kuat la )..ni belum masuk nk terbang, nak hilang,nak bini 4 + 1( spare), nak tu, nak ni....alahai...senang jd kucing lg best...agak2 time "sangap"...meow meow sket...dapat awek...best...hahahaha

kucing tak hipokrit, manada racist2, manada politik2, manada kaya miskin...semua dia layan..sape masuk kawasan aku, kena belasah la...maksud aku nak sampaikan ialah semua org sama rata...kat laut tu pun walaupun ada ombak dan lain2...bila tengok dari atas, sama saja, rata serata2nya....

jadi, kita jadi la macam kucing...tp jangan la pegi pass urine kat moto orang plak..sbb aku sll kena..kekeke

stakat ni la Kucing bercerita( baru start, enjin tak panas lagi)....Assalamualaikum, sy mintak tunjuk ajar, kerana saya la budak yang nak makan cempedak kat luar pagar tu...